مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

با تشکر  ازپایگاه فرهنگی رایحه ،وبلاگ دیسون ،شبکه اطلاع رسانی سفیر خوزستان  و وبلاگ جانم فدای رهبر- دزفول که پست مورخه

۲۸ خرداد ۹۴ ،وبلاگ مقداد (پیشنهاد به اعضای محترم شورا ی شهر دزفول ، شهردار پرکار شهرمان جناب مهندس کرمی نژاد و شورای نام گذاری معابر عمومی شهر دزفول) را باز نشر نمودند.

 

آری اگر امروز نسیم دلنواز بهاری در مرزهای امن میهن اسلامی ایران، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می‌آورد و آب‌های نیلگون خلیج فارس در ساحل امن وطن آرام گرفته است، اگر امروز نام ایران بر بلندای قله‌های افتخار علم و فرهنگ و ورزش می‌درخشد؛ همه مدیون ایثار و دلاوری مردانی است که در راه خدا و مام میهن جان دادند و پیکر خویش را ستون سقف امن آسمان ایران کردند  

مسول عزیزمی توانیم :بهره ی فرهنگی ببریم    .............

 

 

    مقداد

 پدریامادری به همراه فرزندش از (تقاطع غیر همسطح شهید احمد هدایت پناه(فتح المبین) رد می شوند.

فرزند از والدین خودمی پرسد : شهید احمد هدایت پناه که بوده؟

والدین به او می گویند که شهید احمد هدایت پناه عاشق خدا بود ، فرمانده ای دلاور، که صفات اخلاقی خوب و فراوانی داشت .

او سفارش قرآن کریم (و بالوالدین احسانا ) در حق پدر ومادررا به خوبی  اجرا می نمود.

وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَ بَنی‏ إِسْرائیلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً..........

و (یاد آرید) هنگامى که از بنى اسرائیل عهد گرفتیم که جز خداى را نپرستید و نیکى کنید درباره پدر و مادر ................(83سوره بقره)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۲
منصور محمد زاده «ممل زاده»

تقاطع غیر همسطح فتح المبین به نام شهید احمد هدایت پناه(از بنیانگذاران توپخانه لشکرهای 7 ولیعصر (عج)خوزستان وفرماندهی آن، همچنین  فرماندهی  توپخانه لشکر32 انصارالحسین (ع) همدان و 25 کربلای مازندران ،در دوران دفاع مقدس)  نام گذاری شود.

 مقداد: یادمان باشد زنده نگهداشتن یاد شهدا موجب پرورش جوانان متعهد و متشخص همانند شهدای هسته ای از جمله شهید احمدی روشن ، داریوش رضایی‌نژاد و شهید شهریاری و....می شود.

 در ابتدای کلام ، سلام بر 175 غواص کربلای چهار ، سلام بر  صاحبان واقعی چفیه های جا مانده از جنگ ،سلام بر بدن های سوخته از آتش نیزارهای گر گرفته سواحل.

 سلام بر تن های زخمی افتاده در گل و لای جزیره ام الرصاص و آب های اروند که در بامداد فیروزه ای کربلای 4 تیر خلاص خوردند و مزد اخلاص گرفتند.

 شهید احمد هدایت پناه: حمد و سپاس پروردگاری را که ظلمتکده شوم، جغد را از خوابگاه خویش بیرون کرد و پرنده حریت را در صبح دم عطرآگین نقره‌فام بر لاله نشاند. حمد و سپاس پروردگاری را که ظهر عاشورا کربلا را جلوه‌گاه خلیفه الهی خویش گردانید.

مقداد:شهدای ما مانند همه ی شهدای اسلام با دیگر انسانها متفاوت بودندبسیار متفاوت. اما  بعضی از آنها بین خودشان نیز متفاوت بودند  و این تفاوت که شهدای متفاوت را از دیگر شهدا متمایز می کرد در بعضی از شهدا شجاعت بود در بعضی دیگر دلسوزی در بعضی از شهدا کار سخت و در بعضی از شهدا "عشق" بود و در بعضی از شهدا همه ی اینها با هم بود مانند  شهید بزرگوار احمد هدایت پناه او عاشق خدا بود و عاشق بچه های جنگ و بسیج.

 زندگی نامه :

شهید احمد هدایت پناه فرماندهی دلاور و مجاهدی راستین بود که در خانواده‌ای متدین و متقی متولد شده بود. بافت خانوادگی‌اش به‌شکلی بود که از همان ابتدا او در معرض نور قرآن و معرفت اسلامی قرار گرفت از رهاورد همین تعالیم حیات بخش بود که شهید هدایت پناه با مکتب عاشورا و خط سرخ حضرت سید الشهدا (ع) مأنوس شده و روح آزادگی را در خود تقویت نمود. او بعد از سپری نمودن تحصیلات خود با نهضت ا نقلابی امام خمینی (ره) آشنا گردید و مبارزاتی را در این زمینه آغاز کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت نظام اسلامی در آمده و همزمان در دانشگاه تبریز به‌عنوان دانشجو پذیرفته شد. دوران دانشجویی شهید هدایت پناه مقارن بود با شروع دفاع مقدس، بر این اساس جبهه را دانشگاه مهمتری برای خود یافته و جهت تحصیل درس ایثار و شهادت به مناطق جنگی اعزام گردید. شهید هدایت پناه در عناوین مختلف فرماندهی به دفاع از کیان اسلام و انقلاب پرداخت و در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمنان جانفشانی نمود. او در لشگر 7 ولی عصر (عج) و 25 کربلا خدمات قابل توجهی از خود بر جای گذاشت و سرانجام در لشگر 32 انصارالحسین (ع) جانانه، بر شهادت آغوش گشود.

 مقداد:  قابل توجه شورای محترم که بعضی از آنها از نزدیک واز همرزمان برادران هدایت پناه بودند ،آیا سزا نیست نامی از سردار رشید شهرمان بر روی یکی از مکان های پایتخت مقاومت ایران دزفول قهرمان نهاده شود تا یاد وخاطره وسلوک رفتاری ایشان برای همیشه در ذهن مردم ولایت مدار وجوانان برومند شهرمان زنده بماند و الگو شود.

 

http://www.gharbiran.com/wp-content/uploads/2013/01/shahid-hedayat-panah1.jpg

اطاعت از پدر

حالا بگو چه کار کنم؟
سردار رشید اسلام
شهید احمد هدایت پناه به همراه پدر و چهار تن از برادران خود در جبهه‌های مختلف حضور داشت و این موضوع مورد تحسین و تقدیر فرماندهان جنگ بود. البته حضور همزمان آنها در جبهه‌ها موجب می‌شد که گاهی جرو بحث‌های زیادی بین پدر و پسران از جمله احمد پیش بیاید.
از آن جمله آنکه در مرحله دوم عملیات بدر یک روز عصر که با موتور در جزیره مجنون می‌رفتم ناگهان احمد را در کنار پدرش دیدم.ایستادم. سلام کردم. احمد بعد از سلام و احوالپرسی گفت: بیا و مشکل ما را حل کن. پدر ش نیز گفت: راست می‌گوید. هر چه شما بگویید قبول می‌کنم. پرسیدم: حالا چه شده است که من باید بین شما قضاوت کنم؟ احمد پاسخ داد:من فرمانده توپخانه‌ام و حضرت امام، اطاعت از فرماندهان را واجب می‌دانند ولی پدرم، که من فرمانده او هستم از من اطاعت نمی‌کند ،چون می‌گویم نباید به خط مقدم برود ولی او نمی‌پذیرد و می‌خواهدبه خط برود. حالا بگو چه کار کنم؟
پدرش با عجله گفت:من پدر او هستم و اطاعت از پدر هم واجب است چون خدا فرموده است: که از پدر و مادر خود اطاعت کنید و با آنها مخالفت نورزید. من می‌گویم باید به خط مقدم بروم ولی او قبول نمی‌کند، حالا بگو چه کار کنم؟
من که مات و مبهوت مانده و شرمسار ایثار و فداکاری آنها شده بودم،هر دو را در آغوش گرفتم. صورت هایشان را بوسیدم و گفتم: نمی‌دانم.

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۹
منصور محمد زاده «ممل زاده»

   

لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِی رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ یَکُونَ رَمَضَانُ السَّنَة

اگر بنده «خدا» مى‏ دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى ‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.

بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 346 ، ح 12

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

 

مقداد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۳
منصور محمد زاده «ممل زاده»

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

 

مقداد

شیخ طوسی و دیگران روایت کرده‎اند که:

علی بن بابویه (ره) که پدر شیخ صدوق (ره) و از علماء بود، عریضه ای خدمت حضرت ولی عصر (عج) نوشت و در آن از حضرت خواهش کرده بود که دعا کنند خداوند فرزندی به ایشان عطا نماید.
و این عریضه را توسط حسین بن روح (ره) ـ نائب خاص حضرت ـ خدمت آن وجود مقدس فرستاد.
جواب آن را حضرت اینگونه مرقوم فرمودند: «برای تو دعا کردیم و خداوند به زودی دو فرزند نیکو کرامت فرماید».
خداوند دو فرزند به نامهای «محمّد و حسین» به ایشان عنایت کرد که«محمّد» معروف به شیخ صدوق و صاحب کتابهای بسیاری از جمله «من لا یحضره الفقیه» است.

و «حسین» نیز بسیاری از فضلاء و محدثین از نسل ایشان بوجود آمده‎اند ، و شیخ صدوق پیوسته افتخار می کرد که من به دعای حضرت مهدی (ع) متولد شده‎ام.

  منبع:عنایات حضرت مهدی (ع) به علماء و طلاب ، ص263 ، محمد رضا باقی اصفهانی

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۲
منصور محمد زاده «ممل زاده»

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

                           

پیامبر اکرم-ص:
خداوند جوانی را که جوانی خویش را در راه اطاعت خدای تعالی بگذراند، دوست دارد.

تو یه روزنامه ی عربی یه افسر عراقی تعریف می کرد:
یه پسر بچه رو گرفتیم که ازش حرف بکشیم.
آوردنش سنگر من. خیلی کم سن و سال بود.
بهش گفتم: « مگه سن سربازی توی ایران هجده سال تمام نیست؟
سرش را تکان داد.
گفتم: « تو که هنوز هجده سالت نشده» !
بعد هم مسخره اش کردم و گفتم: « شاید به خاطر جنگ ،کار به جایی
رسیده که دست به دامن شما بچه ها شدن و سن سربازی رو کم کردن؟ »
جوابش خیلی من رو اذیت کرد. با لحن فیلسوفانه ای گفت:
»
سن سربازی پایین نیومده ، سن عاشقی و غیرت پایین اومده»

منبع:    http://www.afsaran.ir/link/323447                   

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۲
منصور محمد زاده «ممل زاده»

              

برگرفته از:افسران  جنگ نرم http://www.afsaran.ir/links/interval/7/Link_page/50/page/19/hot/1

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۱
منصور محمد زاده «ممل زاده»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»

عکس از رضا کافی فر

به مناسبت  میلاد امام حسین (ع) وروز پاسدار دیشب سی و یکم اردیبهشت ماه نود وچهار راس ساعت بیست ودو بعدالظهر تا ساعت یک و سی دقیقه بامداد در پارک تفریحی علی کله دزفول جشن باشکوهی  برگزار گردید . این جشن با شکوه که ، دوتن از مجریان خوب وتوانای استان خوزستان وشهر عزیزمان دزفول ، اقای احمد زرشناس (مجری صداو سیمای خوزستان ) و وآقای وحید سالاری (از مجریان توانمند رادیو دزفول ) مجریان آن بودند ، بااجرای برنامه های متنوع وشاد توسط فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج بلال حبشی و همکاری ناحیه مقاومت بسیج دزفول ، معاونت فرهنگی اجتماعی ،روابط عمومی شهرداری دزفول بااستقبال باشکوه مردم ولایت مدارپایتخت مقاومت جمهوری اسلامی ایران  دزفول قهرمان برگزار گردید ،جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول سروان گل آرا ، آقای مجیدعباسی فر معاونت فرهنگی اجتماعی  نیروی مقاومت بسیج دزفول ، اعضای شورای شهر و مسئولین شهری حضور داشتند.

 

عکس از رضا کافی فر

عکس از رضا کافی

عکس از رضا کافی فر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۲
منصور محمد زاده «ممل زاده»