مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،  در این تصویر، دو دختر کم سن و سال یمنی پلاکاردی در دست گرفته اند که بر روی آن نوشته شده: درخواست کمک فوری داریم. از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس).. شهر عدن زیر آتش قرار گرفته.. مراکز پزشکی خود را به روی زخمی های ما باز کنید.

گفتنی است این تصویر ظرف 48 ساعت گذشته به طور گسترده در رسانه ها و فضای مجازی جهان عرب منتشر شده و همچنان میان کاربران در حال رد و بدل شدن است. متن نظرات و مطالبی که کاربران عرب زبان در ذیل این تصویر در صفحات مختلف سایت های اجتماعی منتشر می کنند، نشان دهنده غم و اندوه آنان از دیدن این تصویر است.
گفتنی است ارتش عربستان با کمک همدستانش نزدیک به 50 روز است که حملات ددمنشانه ای علیه ملت مظلوم یمن به راه انداخته و همچنان از رسیدن کمک های انساندوستانه به آنان جلوگیری می کند.

 

 

منبع: مهر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۵۳
منصور محمد زاده «ممل زاده»

                                                

به گزارش سپاه نیوز؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های سوم خرداد (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) صبح امروز با حضور سردار بسیجی "بهمن کارگر" رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

در این نشست سردار کارگر گفت: دزفول یک شهر نمونه است و در دوران دفاع مقدس برخلاف بمباران‌های زیادی که توسط ارتش بعثی صورت گرفت، مردم ایستادگی کردند و شهر را خالی نکردند.

ادامه داد: ما در هر استان تنها در مرکز استان باغ موزه دفاع مقدس داریم اما در استان خوزستان به غیر از اهواز در شهرهای خرمشهر و دزفول نیز باغ موزه داریم. باغ موزه دفاع مقدس دزفول در روز چهارم خرداد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»

                      

 

 
سردار باقرزاده در حاشیه مراسم استقبال از 270 شهیددفاع مقدس:

175 شهید تفحص شده غواصان عملیات کربلای چهار هستند/زنده به گور کردن برخی از شهدا توسط صدام ملعون

سردار باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین در حاشیه مراسم استقبال از 270 شهید دفاع مقدس درگفتگو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت:به صورت کاملا غیر منتظره ای 270 شهید از مناطق مختلف عملیاتی فاو،اروند،ابوفلوس،شلمچه،مجنون،شرق دجله و زویدات پیدا شدند.
وی افزود:از این شهدا 175 شهید متعلق به عملیات کربلای 4 هستندغواصان شهیدی که با دستان بسته به شهادت رسیدند.
سردار باقر زاده با اشاره به جزئیات شهادت برخی از این شهدا گفت:در بین این پیکرهای مقدس شهدایی پیدا شدند که بعضا مشخص است صدام معلون آن ها را زنده به گور کرده است چرا که هیچ جراحتی بر بدن آن ها وارد نشده است.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین استقبال عشایر عرب خوزستان را از این شهدا شورانگیز خواند و عنوان کرد:عشایر عرب خوزستان آمده اند نشان دهند که مدافعان حقیقی این سرزمین هستند وهمیشه خوزستان عزیز را دوست دارند و طلایه دار مبارزه با دول استکباری خواهند ماند.

گفتنی است پیکرهای مطهر 270شهید دفاع مقدس دقایقی پیش با استقبال عشایر عرب خوزستان از مرز شلمچه وارد کشور شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۱۱
منصور محمد زاده «ممل زاده»

امام حسین ع

بمناسبت  ولادت سومین خورشید شیعه ، حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار،آنان که از جنس شهیدان و هم پیمان با حسین(ع) و از نسل فصل سرخ استقامتند،فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بلال حبشی دزفول با  همکاری نیروی مقاومت بسیج دزفول و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول جشن بزرگی درپارک تفریحی علی کله  برگزار می نماید.

زمان : 94/1/31ساعت ده شب.

فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بلال حبشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۱۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

 

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت

 

و شجاعت اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب (ع) مبارک باد...

 

سرچشمه ی عشق بــا عـلـــی آمده است


گل کرده بهشت تــا عـلـــی آمده است


شد کعبه حرمخانه میــلاد عــلـــی(ع)


کز کعبه صدای یــا عــلـــی آمده است

 


فرهنگی اجتماعی حوزه بلال حبشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۴۵
منصور محمد زاده «ممل زاده»

راه شکست آسان شیطان

امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرماید:

«صافوا الشیطان بالمجاهدة و اغلبوه بالمخالفة، تزکو انفسکم و تعلو عند الله درجاتکم‏» " 1

راه تشخیص شکست و پیروزى در جهاد اصغر روشن و آسان است، اما نشانه تشخیص پیروزى و شکست در نبرد با دشمن درون موافقت و مخالفت است.

اگر شیطان دستور داد و انسان را به گناهى تحریک کرد و او انجام داد و به جایى که نباید نگاه بکند، نگاه کرد، مالى را که نباید بگیرد، گرفت‏ یا سخنى را که نباید بگوید، گفت و با این که مى‏داند این کار، گناه است‏با او موافقت کرد و خواسته‏هاى او را برآورد، زمینه پیشروى او و شکست ‏خود را فراهم کرده‏است. اگر کسى دستى به گناه دراز کرد، پایى به جاى حرام گشود، و زبانى به دروغ و تهمت و افترا و مانند آن باز کرد، همان لحظه شروع گناه لحظه پیشروى شیطان است، چنانکه لحظه‏اى که دارد مقاومت مى‏کند، لحظه عقب نشینى شیطان و اسیر کردن وى است، اما وقتى کاملا گناه را ترک مى‏کند لحظه پیروزى او و شکست‏شیطان است.

شیطان مانند دزدان هراسناک به هنگام حمله آماده فرار است و آن قدر قوى نیست که در هنگام تهاجم، مقاوم باشد:

«ان کید الشیطان کان ضعیفا» " 2

کید شیطان همیشه ضعیف بوده و هست و این اختصاص به زمان معینى ندارد; زیرا تعبیر «کان‏» در این آیه، دلالت‏بر استمرار مى‏کند. از اول هم شیطان در برابر عقل و وحى الهى ضعیف بود. بنابراین، اگر کسى در جنگ با شیطان شکست‏بخورد، در حقیقت در جنگ با دشمنى ضعیف شکست‏خورده و باید خیلى ضعیف النفس باشد تا دشمنى ضعیف او را شکست دهد.

حال اگر دشمن، ضعیف است چرا به این نبرد، جهاد اکبر گفته‏اند؟

پاسخ این است که چون میدان جهاد با شیطان و ابزار اغواى او، یعنى هواى نفس بسیار وسیع است و غنیمت ‏یا غرامتى که در این جنگ نصیب یا دامنگیر انسان مى‏شود بسیار مهم است. هر جنگى در جهان طبیعت رخ دهد هم غنیمتهایش محدود است و هم غرامتهایش، ولى غنیمتهاى جهاد با شیطان و نفس اماره نامحدود و غرامتهایش نیز جبران‏ناپذیر است; زیرا انسان در نبرد با شیطان، یا شرف و شرع را حفظ مى‏کند یا آنها را از دست مى‏دهد، از این جهت جنگ، جنگ اکبر است و براى انسانى که ورزیده نیست، جنگ با دشمن درون، گرچه ضعیف باشد، دشوار است. و گرنه به لحاظ دشمن اگر سنجیده شود، جنگ، بزرگى نیست. انسانى که عقل دارد و به وحى تکیه کرده و به رکن وثیق عنایت الهى وابسته شده شکست نمى‏خورد.

مبلغان الهى، تنها از خدا هراسناکند. پس اگر شیطان خواست کسى را تهدید، و با وعید مرعوب کند، او مى‏گوید: من فقط از خدا مى‏ترسم، نه از غیر او

شیطان

از این رو امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) فرمود: شما در برابر شیطان صف‏آرایى کنید. مسائل علمى و برهانى را در جبهه مغالطات و ترس از خدا را در جبهه تهدید او و ترس از دنیا و امید به وعده و بهشت الهى را در جبهه زرق و برق فریباى شیطانى قرار بدهید; یعنى او از سه راه، حمله مى‏کند پس شما هم در سه جبهه دفاع کنید.

او براى این که کسى را فریب داده بگوید، قیامت و پیغمبرى نیست; بلکه محدوده هستى همین طبیعت است، مغالطه‏هاى وهمى را ردیف مى‏کند! و شما در جبهه فکرى در برابر مغالطه‏هاى وهمى او خود را به براهین عقلى مسلح کنید، تا با آن از مغالطه‏هاى وهمى شیطان برهید و این، کارى فکرى است.

در جبهه دوم، شما را از بسیارى از امور مى‏ترساند. شما هم در مقابل بگویید من اگر براى ترس وهمى، تن به تباهى بدهم، جهنم را چه کنم؟ من که باید بترسم، فقط از جهنم و عذاب خدا مى‏ترسم نه از غیر او، چنانکه ذات اقدس اله مى‏فرماید:

«الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله‏» " 3

مبلغان الهى، تنها از خدا هراسناکند. پس اگر شیطان خواست کسى را تهدید، و با وعید مرعوب کند، او مى‏گوید: من فقط از خدا مى‏ترسم، نه از غیر او.

در جبهه سوم، شیطان اگر بخواهد کسى را با زرق و برق فریب دهد، این شخص مى‏گوید من فقط به رزق الهى امیدوارم; نه این که بر زرق و برق شیطانى تکیه کنم. بنابراین، جاهل و نیز عالم غیر مهذب، زود فریب مى‏خورد. تنها گروهى موفقند که دو رکن اساسى عقل عارف و نفس عزوف را تحصیل کرده باشند:

«لا یزکو عند الله سبحانه الا عقل عارف و نفس عزوف‏» " 4

شایان ذکر است که گر چه کید زنان در قرآن کریم به وصف بزرگى موصوف شد:

«...ان کیدکن عظیم‏» " 5

لیکن هر عظیمى در قیاس با عنایت پروردگار بزرگ، حقیر و زبون است از این رو هم کید شیطان جنى و هم کید شیطان انسى با اعتماد بر لطف خداوند، ضعیف و اندک است.

امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) فرمود: شما در برابر شیطان صف‏آرایى کنید. مسائل علمى و برهانى را در جبهه مغالطات و ترس از خدا را در جبهه تهدید او و ترس از دنیا و امید به وعده و بهشت الهى را در جبهه زرق و برق فریباى شیطانى قرار بدهید; یعنى او از سه راه، حمله مى‏کند پس شما هم در سه جبهه دفاع کنید

سرباز شیطان

شیطان، نخست، ماموریت دارد در حد وسوسه عده‏اى را به گناه دعوت کند; اما اگر انسان دعوت او را پذیرفت و به گناه آلوده شد، به تدریج مسموم مى‏شود و تحت ولایت او قرار مى‏گیرد و شیطان در جهاد اکبر بر او پیروز مى‏شود و در نتیجه او را جزو ستاد و سپاه خود قرار مى‏دهد; چنانکه در قرآن آمده است:

«و اجلب علیهم بخیلک و رجلک‏» " 6

بر اساس همین بیان قرآنى، امام صادق (علیه السلام) درباره گناهکاران مى‏فرماید:

«اذا اخذ القوم فی معصیة الله فان کانوا رکبانا، کانوا خیل ابلیس و ان کانوا رجالة کانوا من رجالته‏» " 7

آنان اگر سوارند، از واحدهاى سواره نظام شیطان و اگر پیاده‏اند، از واحدهاى پیاده نظام او هستند. از همه بدتر، عالم بى‏عمل است; قرآن کریم مى‏فرماید:

«یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون‏» " 8

مقت و عذاب خدا نسبت‏به عالم بى‏عمل و واعظ غیرمتعظ، زیاد است. چنانکه در حدیث نورانى امام باقر (علیه السلام) آمده است: کسى که مردم را به عدالت و فضیلت و تقوا دعوت کند و خود، عادل نباشد، حسرتش در قیامت، زیاد و مشمول آیه:

«یا حسرتى على ما فرطت فى جنب الله‏» " 9

است و اظهار تاسف مى‏کند که چرا من در مورد فرمان خدا تقصیر و کوتاهى کردم:

«ان اشد الناس حسرة یوم القیامة الذین وصفوا العدل ثم خالفوه و هو قول الله...» " 10

منبع: تفسیر موضوعی قران، جلد 15، آیت الله جوادی آملی

پی نوشت ها:

1-1شرح غررالحکم، ج 4، ص 217

2- سوره نساء، آیه 76

3- سوره احزاب، آیه 39

4- شرح غررالحکم، ج 6، ص 427

5- سوره یوسف، آیه 28

6- سوره اسراء، آیه 64

7- محاسن برقى، ج 1، ص 206

8- سوره صف، آیات 2 3

9- سوره زمر، آیه 56

10- محاسن برقى، ج 1، ص 212

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۳۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»

http://s5.picofile.com/file/8121871542/1_4_.jpg


              شد امام هادی دین کشته زهر جفا            

   پاره پاره جگر را آن عزیز مصطفی
 
امام عسکری کنار بدن باباش رفت،نگاهی به صورت باباش کرد،تو تبعیدگاه ومنطقه نظامی
تبعیدشون کردند،


حضرت کنار بدن بابای غریبش نشست،ناله ها زد..

************************

 کجا ببرمت،همین یه مسیر مسیر روضه ی من،می گن امام عسگری،خیلی فردا بی تابی کرد،وقتی بدن بابا رو دید،وقتی داغ بابا دید،یا امام عسگری،شنیدم گریبان چاک زدی،شنیدم به سر و صورت زدی،شنیدم برا داغ بابات،بلند گریه کردی، مگه چه کردن با بابات،مگه چه جوری کشتنش،اگه شما گریبان چاک زدی،پس زین العابدین چی بگه کربلا،یا الله،گریبان چاک زد امام عسگری ،اما کربلا،زین العابدین دید همه دارن بدنهارو دفن می کنن،هیچکی به بدن حسین نگاه نمی کنه،حسین...........عمه چرا بدن بابامو دفن نمی کنن،مگه بابای من،مسلمون نیست،چرا بدنهای خودشونو دفن می کنن،یکی نبود بگه زین العابدین،صبر کن،الان یه کاری می کنن،دیگه بدن بابات پیدا نباشه، الان ده نفر میان،اسباشونو میارن،فرج امام زمان بگو حسین.....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۱۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»