مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

دفاع مقدس - مقداد

 

                                   

ازسمت راست شهید محسن بزرگی از دلاور مردان بسیجی دوران  دفاع مقدس  ، واحد تخریب لشکر هفت ولی عصر «عج»

                                           و شهید مسعو د گل گل از رزمندگان بسیجی گردان عمار

         

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

آنان که در زندان تن اسیرند، از درک تفسیر شهادت عاجزند. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند. عالم پر از صدا است. صداهای شیطانی و رحمانی، صداهای شیاطین بازتاب ندارد و در دهلیزهای تاریخ گم می‌شود، اما آواهای رحمانی فریادهای انسانی و صداهای ملکوتی ماندگار و بی مرگند و صدای شهید صدایی آسمانی و خدایی است. صدایی جاودانه و جاری در متن زندگانی، صدایی که در عرض و فرش می‌پیچد و به اعماق زمین و زمان سفر می‌کند (اسوه، 1384، ص8.)

شهدا شور و عشق حیاتند؛ سرود حماسه و هدفند؛ شهد صداقت، عصاره‌ی ایثار، خلاصه خلوص، پاره های نور، تبلور نیایش و تجسم عظمت در فراخنای تاریخ‌اند.

شهدا، پروانه‌های وادی صداقتند و عاشقان کعبه وصال که پرهای خود را با اولین شعله‌های شمع معرفت و سیر الی الله سوزاندند و مسافر آسمان‌ها شدند تا راه آسمانی شدن برای «فرزندان وطن» باز شود.

نگذاریم که صاعقه های «ابتذال» و «خودگریزی» خرمن «باور» و «اعتقاد» ما را بسوزاند. مام وطن، پا گرفته از خون کبوتران حرم عشق است و «کبوتران حرم عشق»  پا گرفته از غیرت فرزندان وطن، و غیرت فرزندان وطن، یادگار پرتوهای تابان انوار هدایت احمد (ص) و علی (ع) و حسین (ع) است که در روزگاری نه چندان دور از پای درخت انقلاب، به معراج خون بال گشودند و جاده های «ایثار« را ستاره باران کردند.

و حالا بر ماست که به حرمت بدن‌های پاره پاره پرستوهامان، و به حرمت دست های قلم شده عباس گونه آنها و به خاطر چشم‌های همیشه منتظر مادرانمان و به حرمت انتظار پدرانمان مگذاریم که یوسف‌های این وطن از یادها برود و دست‌های آلوده شهدای ما را از ما بگیرند.

..........تشکر ویژه از جناب آقای ابوالقاسم بهرک رزمنده دوران دفاع مقدس که تصاویر واطلاعات گرانبهایی در مورد شهدا ی هشت سال دفاع مقدس را در اختیار ما قرار دادند. وتشکر وافر از دوستان عزیزی که  وبلاگ مقداد را انتخاب نموده و  با نظرات خوبشان مارا راهنمایی می نمایند . شهید محسن بزرگی از دلاورمردان و از فرماندهان   اطلاعات واحد تخریب لشکر 7ولی عصر «عج »می باشند و در عملیات والفجر هشت شربت شهادت را نوشیدند. به فرموده دوست بسیا ر خوبمان جناب آقای بهرک   یک شهید عزیز دیگری به نام محسن بزرگی در شهرمان وجود دارد که از نظر سنی هنگام شهادت از شهید بزرگی تخریبچی کوچکتر بودند ودر کربلای 4 به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۱۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»

ارتش و نیروهای مردمی عراق کمر داعش را

شکستند/ سخنان آمریکایی‌ها علیه داعش مایه

تفریحم در بیمارستان شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.

رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.

ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان دهنده‌ تاکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۱
منصور محمد زاده «ممل زاده»

آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی از بزرگان حوزه علمیه تهران:

 

آیت‌الله بهجت که در حوزه علمیه نجف مشغول فراگیری علوم حوزوی بود بیمار می‌شود و برای مداوا 

 

به بیمارستانی در بغداد منتقل و بستری می‌شود.

 

 پرستار آیت‌الله بهجت یک زن عیسوی(مسیحی) بود و دید ایشان هیچ توجه‌ای به او ندارد. پرستار از

 

طلبه جوان پرسید چرا به من توجه نداری، مگر من زیبا نیستم؟! طلبه در پاسخ گفت: من زیبایی دارم  

 

که   می‌ترسم اگر به تو توجه کنم، او [خدای صاحب جمال] به من توجه نکند!

 

                                              

 

حجاب

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

           پایان ۲۹ سال انتظار مادر شهید/ روزی استثنایی و تکان دهنده در شهر سردشت دزفول رقم خورد  

 

دزفول امروز: صبح روز  جمعه  21 , شهریور , 1393، مردم شهید پرور و غیور شهر سردشت دزفول با استقبال گسترده از خانواده و مادر شهید «عبدالکریم لرکی» که بعد از 29 سال چشم انتظاری به زیارت فرزند شهیدشان که بعنوان شهید گمنام در این شهر به خاک سپرده شده بود، آمدند.

 به گزارش سرویس دفاع مقدس دزفول امروز: امروز روزی متفاوت برای اهالی شهر سردشت دزفول بود، مردم غیور و شهید پروری که از ساعات اولیه صبح منتظر آمدن مادر شهیدی بودند که فرزندش به عنوان شهید گمنام در این شهر به خاک سپرده شده و طی چند روز گذشته با اعلام نتایج آزمایش “دی ان ای” هویت شهید معلوم شده بود، آمدند.

گاهی فقط شنیدن کلمه “مادر” کافی است تا بهانه ای برای جاری شدن اشک باشد، قصه “مادر شهید” دردناکتر است، مادری که فرزند خود را به خون دل پرورش داده اکنون او را در راه خدا و با رضایت تقدیم کرده است، اما “مادر شهید گمنام” دل هر انسانی را می لرزاند. مادرانی که سالها منتظرند تا شاید نشانه ای از فرزندشان برای آنها بیاورند. تا درد دل های دهها ساله را با او نجوا کند.

نمی دانم چگونه حال مادر شهید عبدالکریم لرکی که پس از ۲۹ سال به دیدن مزار فرزندش آمده است را چگونه با کلمات توصیف کنم، اما همین را بگویم که این مادر شهید، با نزدیک شدن به مزار فرزندش توان ایستادن بر روی پاهایش را نداشت، این مادر که ۲۹ سال چشم انتظار آمدن فرزندش بود، اکنون مزار فرزند شهیدش را در آغوش کشید.

صحنه عجیب و تکان دهنده ای بود، اشکها تنها چیزی بود که خالصانه بر گونه ها جاری و شیون ها آهنگ تسلایی بر داغ ۲۹ ساله این مادر شهید بود.

این مادر شهید که فرزند دیگری نیز تقدیم اسلام کرده، هنگام مشاهده مزار مطهر فرزندش که به عنوان شهید گمنام در بوستان شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است، در حالی که اشک می ریخت از استقبال پرشور اهالی و ادای احترام مردم شهر سردشت دزفول نسبت به شهدا تشکر کرد.

به گفته مدیر مرکز فرهنگی دفاع قدس دزفول، هویت شهیدعبدالکریم لرکی’ با انجام آزمایش DNA اخیرا مشخص شد.

‘محمدرضا صفارپور’ افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام متولد سال ۱۳۴۱ که در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نایل گردید،پس از سال ها در منطقه فاو توسط گروه تفحص شناسایی و به دلیل فقدان مدارک شناسایی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در شهر سردشت دزفول به خاک سپرده شد.

عبدالکریم لرکی که معلم بود، در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از دین و میهن راهی جبهه شد و در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

این شهید والامقام از شهدای شهر هفتکل است که در عملیات والفجر هشت جاوید الاثر شد.

پیکر این شهید در کنار یک شهید گمنام دیگر در پارک شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است.

خانواده این شهید معظم موافقت کرد پیکر مطهر شهید عبدالکریم لرکی در محل بوستان شهدای گمنام شهر سردشت دزفول به عنوان امانت نزد مردم منطقه باقی بماند.

IMG 0211 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

منبع: پایگاه خبری  تحلیلی  پایتخت مقاومت ایران ،دزفول امروز- پایان ۲۹ سال انتظار مادر شهید/ روزی استثنایی و تکان دهنده در شهر سردشت دزفول رقم خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۵۳
منصور محمد زاده «ممل زاده»

 

    

 

سلامتی و طول عمر با برکت سیدنا القاعد

 

حضرت امام خامنه ای مدظله صلوات

 

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ  لا تَا خذُهُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَــشفَعُ عِـنــدَهُ 

إلا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطونَ بِشَی ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض 

وَ لا یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم    لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله 

فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ    الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّــور 

وَ الُّــذیـنَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُــخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِیها خالِدُونَ      

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۱۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»

السلام ای حضرت سلطان عشق
یا علی موسی الرضا ای جان عشق
السلام ای بهر عاشق سرنوشت
السلام ای تربتت باغ بهشت
---
ولادت باسعادت سلطان، امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان، حضرت رضا-ع مبارک
.

 

در سفر حضرت رضا علیه السلام به خراسان، مردم نیشابور مشتاق زیارت حضرت رضا علیه السلام بودند. از حضرت تقاضا کردند اندکى توقف فرماید تا چهره جذاب و متین آن یادگار رسول را ببینند. امام در حالى که لباس ساده اى بر تن داشتند، در برابر مردم قرار گرفت . مردم در دیدن آن حضرت بى تابانه فریاد شوق برداشتند. دو نفر از حافظان حدیث بنام ابوذرعه و محمّد بن اسلم مردم را به سکوت دعوت مى کردند و کلمات آن حضرت را براى مردم با صداى بلند بیان مى فرمودند.

مردم ساکت شدند و 24 هزار قلم و دوات آماده شد تا حدیث امام را بنویسند. این حدیث شریف بعدها به «حدیث

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»
 
 

جانم فدای رهبر - دزفول

 
جانم فدای رهبر - دزفول

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»
 

 

 

على بن هلال از پدرش روایت نموده که گفت در هنگام بیماری پیامبر (ص) ، حضورش شرفیاب شدم ،

 

دیدم فاطمه (س) در بالین پدرش نشسته و اشک مى ریزد چون  صداى  گریــــه اش  بــلنــد  شـد، پیامبر

 

سر برداشت و فرمود:

 

فاطمه جان ! چرا گریه مى کنى ؟

 

عرض کرد: مى ترسم بعد ازشما احترام ما از دست برود ؟

 

فرمود : عزیزم ، مگر نمى دانى که خـــداوند به اهــل زمین نگاه کرد و پدرت را از میــــان آنان برگزید،

 

سـپس نظر کرد و شوهرت را انتخاب کرد، و به من وحى فرمود که تو را به او تزویج کنم ؟

 

دخترم ! ما اهل  بیتى  هســتــیــم که  خداونـد عزوجل هفت  فضـیـلت به ما عطا فرموده که به هیچ کـس

 

قبل و بعد ازما عطا نفرموده است، و آن این که :

 

  مــن خــاتم پــــیامبـران نزد خدا و بهترین آنها و محبوبترین بندگان مى باشم و با این امتیازات پدر  تو

 

می باشـم،  جانشین  من بهترین جانشینان پیغمبران و محبوبترین آنها نزد خداست ، و او شوهر تو است

 

شــــهـــیـــد ما بهترین شهداء و محبوبترین آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموى پدر و

 

شـــوهــرت مى بـــاشد ، جعفربن ابیطالب که با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز مى کند پـــسر عموى

 

پـــدرت و بـــــرادر شوهرت از ما است  ، در سبط این امت که حسـن و حسـین دو فرزند تو و دو آقــــاى

 

اهل بهشت مى باشند از ماست، و به خدا قسم که پدرشان افضل از آنهاست.

 

یا فـــاطـــمة و الذى بعثنى بالحق ان منهما مهدى هذه الامة اذا صارت  الدنیا  هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت

 

الفـــتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم على بعض فلا کبیر یرحم  صغیراً و لا صغیر  یوقر کبیراً فیبعث

 

الله عـــنــــد ذلــک منهما من یفتح حصون الضالة و قلوباً غلفاً یوم بالدین فى آخر الزمان کما قمت به فى

 

آخر الزمان و یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً .

 

    اى فــاطـــمــــه ! به خداوندى که مرا به راستى برانگیخته ، مهدى این امت نیز از ایشان مى باشــد،

 

مــــوقــــعــــى کــــه دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یکدیگر را به

 

غـــارت بــرند، نه بزرگتر به کوچکتر رحم کند و نه کوچکتر احترام بزرگتر را نگاه دارد، خداوند کسى را

 

بــرانگیزد که قـلــعـه هاى ضلالت و دلهاى قفل زده را بگشاید و اسـاس دین را در آخر الزمان   استوار

 

ســــازد، چــنــــان که من در آخر الزمان پایدار گردم و زمین را پراز عدل نماید چنان که از ظلم پر شده

 

باشد....

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۹
منصور محمد زاده «ممل زاده»

             جانم فدای رهبر - دزفول                                       

 

جانم فدای رهبر - دزفول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۳۰
منصور محمد زاده «ممل زاده»

پس از مدت‌ها کش و قوس در پرونده کرسنت چندی پیش شبکه بی بی سی خبر از اعلام حکم دادگاه پرونده کرسنت داد و اعلام کرد: دیوان داوری، قرارداد موسوم به کرسنت را معتبر و برای هر دو طرف الزام‌آور می‌داند.

پس از آن بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا داوری بین‌المللی لاهه درباره پرونده کرسنت اعلام شده است، گفت: بله، اما من در حال حاضر نمی‌توانم در این باره اطلاع‌رسانی کنم. این بله آقای وزیر مهر تاییدی شد بر شایعات کرسنتی این روزها.

پیش از این در مطلبی تحت عنوان «آیا “کرسنت” کمر اقتصاد ایران را خواهد شکست؟» به بررسی زوایای پیدا و پنهان این فساد بزرگ با آقازاده‌ای مصون از محاکمه پرداخته بودیم.

«کرسنت» نام یک قرارداد گازی است که در سال ۲۰۰۱ یعنی ۱۳۸۱ در زمان وزارت جناب آقای زنگنه در وزارت نفت بین ایران و شرکت اماراتی «کرسنت پترولیوم» امضا شد و بر اساس مفاد آن ایران متعهد ‌شد گاز ترش (ارزان‌ترین شکل گاز فرآوری نشده) تولیدی میدان گازی سلمان را به مدت ۲۵ سال و از آغاز سال ۱۳۸۵ به شیخ‌نشینان اماراتی صادر کند. همچنین مقرر شد حجم صادرات از ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شود و به تدریج به ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

"حمید ضیاء جعفر" (مدیر عامل شرکت کرسنت)

“حمید ضیاء جعفر” (مدیر عامل شرکت کرسنت)

کرسنت پترولیوم (Crescent Petroleum) یک شرکت نفتی خصوصی، مستقر در شارجه امارات متحده عربی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۷۱ به عنوان نخستین شرکت خصوصی فعال در زمینه نفت و گاز در منطقه خاورمیانه آغاز کرد و در حال حاضر دفاتر متعددی در کشورهای امارات، ایران، عراق، انگلستان، بحرین، عربستان سعودی و مصر دارد.

این شرکت زیرمجموعه‌ای از گروه شرکت‌های کرسنت در سطح جهان می‌باشند که توسط خانواده جعفر به سرپرستی “حمید ضیاء جعفر” (مدیر عامل) اداره می‌شود.

درطول دوره ۲۵ ساله این قرارداد، درآمد ایران از فروش گاز به کرسنت بین ۱۶ تا ۲۰ درصد (حدود یک پنجم) بهای گاز قرارداد ایران با ترکیه در دوره مشابه ۲۵ ساله می‌شد. یعنی به واسطه عدم قیمت‌گذاری بر اساس گذشت زمان یا مثلا نسبتی از قیمت هر بشکه نفت، کم‌کم گاز ایران به صورت رایگان به امارات صادر می‌شد.

زیان ایران از به اجرا در آمدن قرارداد کرسنت زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم بر اساس مفاد این قرارداد در ۷ سال ابتدایی آن قیمت هر بشکه نفت ۱۸ دلار و در ۱۸ سال باقی مانده قیمت هر بشکه ۴۰ دلار تعیین شده بود و در این پروسه زمانی امکان افزایش قیمت وجود نخواهد داشت، در حالی که در ۱۳۸۴ که قرارداد باید به اجرا در می‌آمد نرخ نفت از مرز ۷۰ دلار به ازای هر بشکه نیز فراتر رفته و با شتاب به سوی اعداد بالاتر گام بر می‌داشت در حالی که ایران باید با همان مبنای ۱۸ دلار معامله می‌کرد.

براساس این اعتراضاتی در داخل کشور شکل گرفت. سرانجام با روی کار آمدن دولت نهم و بر طبق دستور دیوان محاسبات کشور، این قرارداد از طرف ایران به صورت یک طرفه نادیده گرفته شد. افشای ردوبدل شدن رشوه برای انعقاد این قرارداد در کنار ضرر آشکار کشورمان از اجرای قرارداد کرسنت از وجوه اصلی واکنش و اعتراض مخالفان به اجرای آن بود.

همین موضوع و معلق ماندن قرارداد، مدیرعامل کرسنت را بر آن داشت تا شکایتی در این خصوص در دادگاه لاهه مطرح کند اما با توجه به موجود بودن اسنادی در خصوص ارتشا، فساد و رشوه برای به امضا درآمدن چنین قراردادی پرونده به زیان طرف اماراتی بود.

 

   روند دادگاه تغییر کرد

 

مهدی هاشمی رفسنجانی با اسم رمز جونیور

مهدی هاشمی رفسنجانی با اسم رمز جونیور

جلسات داوری قرارداد کرسنت در اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۲ در لاهه برگزار شد. طرف ایرانی در مقابل شکایت طرف اماراتی اظهار ‌داشت در زمان انعقاد، فرمول قیمت این قرارداد به صلاح کشور جمهوری اسلامی ایران نبوده و لذا تبانی و اعمال نفوذ صورت گرفته است. جلسات متعدد دادگاه به سمتی پیش می‌رفت که به وضوح مشخص بود که حکم به سود طرف ایرانی داده خواهد شد اما ناگهان ولی با آغاز به کار دولت یازدهم و حضور مجدد زنگنه در وزارت نفت و در ادامه حمایت افرادی همچون «ح ک» رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس هشتم، «م س» از نزدیکان مهدی هاشمی و مدیران ارشد صنعت نفت، «ک و» و «غ ن» از مقامات ارشد وزارت نفت و برخی عوامل انعقاد قرارداد کرسنت در این وزارتخانه و البته دست دست کردن در محاکمه مهدی هاشمی که نقش پررنگی در عقد این قرارداد داشت، همه و همه دست به دست هم داد تا روند دادگاه تغییر کند.

با معرفی و رای اعتماد گرفتن زنگنه از مجلسی‌ها و در دست گرفتن مجدد امور وزارت نفت توسط تیم قبلی، طرف اماراتی در جریان دادگاه این بهانه را به دست آورد که ادعای فساد و تبانی در عقد قرارداد دروغ است چرا که مجریان وقت قرارداد کرسنت اکنون مدیران نفتی ایران هستند، پس این قرارداد در ایران محکوم نیست.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در زمان عقد قرارداد کرسنت و دولت یازدهم

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در زمان عقد قرارداد کرسنت و مجدداً وزیر نفت در دولت یازدهم

به هر حال حکم دادگاه صادر شد و شرکت اماراتی در مارش پیروزی دمید و رسانه‌های خارجی هم خبر این پیروزی را تایید کردند. در ایران نیز فقط می‌دانند حکم صادر شده است!

حکمی که اگر با زیان ناشی از به تعویق افتادن سرنوشت این پرونده در ۹ سال اخیر که نتیجه‌ای جز بی‌حاصل سوختن گاز ایران در میدان گازی سلمان نداشت جمع کنیم، مبلغی به مراتب بالا‌تر از دلارهای به اصطلاح آزاد شده توافق ژنو خواهد بود. توافقنامه‌ای که در قبال ۲۷ تعهد از طرف ایران به مقامات غربی بسته شد و در مقابل تنها ۹ امتیاز مبهم و کم اهمیت حاصل شد.

یارانه ۱۵ ماه ایرانیان در جیب شیخ‌نشینان اماراتی

به تعویق افتادن سرنوشت این پرونده نیز ضرری به مراتب بزرگتر به اقتصاد ایران زد. در طی ۹ سال که از زمان اجرای این قراداد کرسنت می‌گذرد گاز ایران بدون هیچ حاصلی در میدان گازی سلمان سوخت بدون آنکه به کشوری فروخته شود. در آن سال‌ها عزم جدی برای برداشت از میادین مشترک به وجود آمده بود و تصمیم گرفته شده بود تولید از این میدان در قالب «طرح توسعه میدان سلمان» افزایش یافته و میزان تولید نفت به ۵۰ هزار بشکه در روز و میزان تولید گاز به میزان ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش پیدا کند و نفت تولید شده با یک خط لوله به جزیره لاوان انتقال یابد. گاز ترش تولید شده آن هم قرار بود با یک خط لوله دریایی به طول ۲۴۰ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ به عسلویه منتقل شده تا در آنجا با احداث پالایشگاه این گاز پالایش شده و به خط لوله سراسری متصل و به مصرف داخل( یا صادرات یا تزریق در چاههای نفت خوزستان) اختصاص یابد. اقدامی که درآمدی هنگفت نصیب کشورمان می‌کرد که به دلیل اشتباهات گسترده در عقد قراداد کرسنت از آن بی‌نصیب شدیم.

علاوه بر این اگر مبلغ بدهی پرونده فساد بابک زنجانی (۹ هزار میلیارد تومان) را با مبلغ فساد مه‌آفرید خسروی (۳ هزار میلیارد تومان) جمع کرده و در عدد ۴٫۵ ضرب کنیم، تازه برابر خواهد شد با ۵۴ هزار میلیارد تومان. یعنی همان ۱۸ میلیارد دلاری است که ایران در دادگاه لاهه در پرونده کرسنت به لطف جونیور، بیژن زنگنه و تدبیر دولت یازدهم جریمه شده است.

و جالب‌تر زمانی است که مبلغ جریمه یعنی ۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان را به جمعیت ایران که نزدیک به ۷۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، تقسیم کنیم. به این معناست که از جیب هر ایرانی باید ۶۹۴ هزار و ۹۸۰ تومان یعنی نزدیک ۷۰۰ هزار تومان برابر با یارانه ۱۵ ماه برای جریمه کرسنت پرداخت شود.

چه می‌توان گفت جز اینکه چرا در کشور ما باید چنین بی‌تدبیری‌هایی وجود داشته باشد که علاوه بر هدر رفت سرمایه ملی کشور آن هم در این شرایط سخت اقتصادی آتش به بیت‌المال بیندازد و در سوی دیگر رایزنان سیاسی کشور سر تعظیم فرو بیاورند تا امتیازات ناچیزی دریافت نمایند غافل از آنکه خود امتیازات بیشماری را از دست داده و همچنان نیز می‌دهند.

منبع:   بچه های قلم  - snn

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۱۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

 جانم فدای رهبر - دزفول

 

 

بدنبال پیروزی تاریخی مردم مقاوم غزه در جنگ 51 روزه ، گردهمایی بسیجیان گردانهای واکنش سریع

 

بیت المقدس دزفول در روز جمعه برگزار شد.

         

           جانم فدای رهبر - دزفول

 

نیروهای بسیجی گردان های واکنش سریع بیت المقدس مستقر در شهرستان دزفول در حمایت از مردم

 

غزه پیش از ظهر جمعه با حرکت از چهار نقطه شهر در محل مصلای امام علی(ع) دزفول تجمع کردند.

 

شــرکت کــنـنــدگان در این گــردهـمــایی با سردادن “ مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل”  ضـــمـن

 

اعــلام انـــزجـــاراز رژیـــم کـــودک کـش صــهـیونیستی و حامیانش، کشتار کودکان و مردم بی گناه غزه

 

در سایه  حمایت آمریکا و سکومت مجامع بین المللی را محکوم و این پیروزی بزرگ را بــه رزمندگان

 

  مقاومت و مردم عزیز غزه تبریک و شادباش گفتند. 

جانم فدای رهبر - دزفول

 

 

 در قطعـــنـامه پایانی این گردهمایی بسیجیان دزفول آمده است: یک بار دیگر دست قدرت الهی از آستین

 

مـــردم قهرمان و فداکار فلسطین بیرون آمد و پیروزی بزرگ دیگری را برای مستضعفین به پا خواسته

 

رقـم زد.

 

 هـــمـچــنـین در این قطعنامه این فتح بزرگ را موجب شکستن کمر استکبار آمریکا اعلام و آنرا زمینه

 

پــیــروزی نهــایی و آزادی قدس شریف دانسته و آمده است:پیروزی های مکرر مظلومان به پا خواسته

 

بــا دســتـــهـــای خـــالــی در مقابل استکبار خشن و مسلح برای چندمین بار ثابت کرد که قدرت خدا فوق

 

قــدرت هـــاست و ارا ده مـــردم به پـــا خواسته در راه اسلام برتر از سلاحهای مرگبار پیچیده و پر تعداد

 

دشـمنان است.

 

 در ادامه ضمن اخطار به صهیونیستهای کـودک کش آمده است: مـــا بسیــجـیان جــهــاد را تا آخر ادامـه

 

خواهیم  داد و به زودی در قدس شریف به امامت امام خامنه ای عزیز نماز خواهیم گزارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۳۹
منصور محمد زاده «ممل زاده»

کد خبر:۴۹۵۵۳۳۱

تاریخ انتشار: ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

پس از شکست تلاش‌های میانجیگرانه مصر برای مذاکرات درباره آتش بس دائم در غزه، جنگ غزه با حملات مرگبار رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه هفته گذشته ازسر گرفته شده است.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مبارزان حماس در نوار غزه درپی به هم خوردن مذاکرات آتش بس در قاهره پایتخت مصر و حملات هوایی اسرائیل که چندین شهید و زخمی در غزه بر جا گذاشت، راکت هایی را به طرف اسرائیل شلیک می‌کنند.
 
 
لحظه به لحظه تحولات فلسطین را اینجا دنبال کنید(در صورت تمایل به دیدن مشروح هر خبر، بر روی ساعت آن کلیک کنید) 
 
 
************
 
11:51  رسانه‌های رژیم صهیونیستی: اسرائیل از نظر اقتصادی و اجتماعی فلج شده است
 
11:24  اذعان شهردار عسقلان: موشکی که عسقلان را هدف گرفت، موشک جدیدی با قدرت تخریب بالا بود
 
11:08  ادامه حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی/ شکست گنبد آهنین در دفع موشک‌ها/ زخمی شدن 51 صهیونیست در عسقلان
 
10:22  حمله خمپاره‌ای به محل تجمع خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی
 
09:53 استعفای مربی فوتبال باشگاه تل‌آویو از ترس موشک‌های مقاومت
 
09:36  مشعل: نتانیاهو همانند هیتلر است
 
09:15  حمله به 15 هدف در غزه/ بمباران اطراف مدرسه علی بن ابی طالب و مجلس قانون گذاری در غزه
 
09:05  آمریکا پیش‌‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌‌بس در غزه آماده کرده است
 
09:00  توقف حرکت پروازها در فرودگاه بن گوریون 
 
08:50  محموله تسلیحاتی آمریکا به زودی به تل‌آویو ارسال می‌شود 
 
08:47  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج 15 طبقه الباشا در مرکز غزه را ویران کردند
 
08:37  رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حمله خمپاره ای زخمی شده است
 
08:27  موشک‌های مقاومت همچنان بر سر شهرک‌های صهیونیست‌نشین می‌ریزد/ شلیک پنج موشک به حیفا و تل‌آویو
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۲۳
منصور محمد زاده «ممل زاده»

سرویس: سیاسی ، تاریخ: ۰۳/شهریور/۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ ، شناسه خبر: ۴۷۲۱۸۸

تسنیم گزارش می‌دهد:

تحقیررویای صهیونیست‌ها توسط سپاه؛ "پهپاد   هرمس" چیست و چگونه منهدم

شد؟

 

پهپاد هرمس

 

   خبرگزاری تسنیم : پهپاد شکار شده توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه، هرمس نام دارد.  این پهپاد   

یکی ازپیشرفته‌ترین پهپادهای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.  

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، عصرروز گذشته بود که ســپــاه پاسداران انقلاب اسلامی

 از   سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی در حوالی منطقه نطنز در "استان اراک" خبر داد.

 این منطقه ، یک   منطقه حساس و مهم تلقی شده و نیروگاه هسته‌ای نطنز در آن واقع شده است.

طــبــق اعلام سپاه پاسـداران ،  این پهپاد قصد نفوذ به منطقه نـطـنـز را داشته که توسط پـدافنـد نـیـروی 

هوافضای سپاه رهگیری و مورد اصابت "موشک" قرار گرفته و ساقط شده است.

سپاه، هواپیمای منهدم شده را "پنهانکار و رادارگریز" معرفی کرده ولی نام این پـهپـاد را اعــلام نکرده   

است  اما در آن سوی مرزها و در سرزمین‌های اشغالی ، سرنگونی این پهپا د با واکنش زیــادی مواجـه

 نشده  و با گذشـت نزدیک به 20 ساعــت از انتشـــار خبر سرنگونی و بازتاب گسترده آن در رســانه‌های

جهان، مقامات صهیونیست هــیــــچ  واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند  .   اما در عـــیـن حال روز گذشته

روزنامه صـهیونیستی هاآرتص ، خبر داد که در صــورتی که ایــن خبر تا ئید شو د، پــهـپـاد ســـاقـط شـده

احتمالا از نوع "هرون"یا "هرون تی‌ پی" بوده است.

اما  خبرنگار دفاعی  خبرگزاری   تسنیم کسب اطلاع کرد که این پـهپا د از نوع هـرون نـبوده بـلـکه یــک

پهپاد به نام "هرمس" بوده که ساخت   شرکت البیت سیستمز است.    

  پـهـپا دهـای هـرمـس در چـنـد نـسـل مـخـتـلف و درانـــدازه‌هـای مـتـــفـــاوت تـــوسط رژیم صهـیـو نـیـستی

سـاخـتـه شده‌اند که   آخرین نمونه از این پهپادها، هرمس 450 وهرمس 900 است.  

 هــــرمـــــس یــــک پـهـپـاد نه چندان بزرگ است که داده‌هــای نــظــامــی و اکتــشافی را به صـورت واقعی

بدون اینکه   متاثر پردازش های خاصی شود،در اختیار پایگاه‌ زمینی خود قرار می‌دهد.

توانـایـــی حمـل تــجـهیزات بـــــه مــیــزان 150 کیلوگرم باعث شده تا این پهپادجهت عملیاتهای ISTAR با

قابلیت رله کردن ارتباطات در انواع ماموریت‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.  

هرمـس از سامـانه‌هــای الکــترونــــیکی هــوایـــی مـــتعــدد ی بهره  جـــســته و این یعنی هرمس می‌توا ند با

بـرقراری   ارتبــا ط ماهــواره‌ ای و یــا بـه طـور مسـتـــقــــل و خـودپرداز ، مــامــو ریـت‌هایش را حداکثر 20

ساعت انجام دهد.

    این   پهپاد علا وه بر قابلیت انجام ماموریت‌های شناسایی ، قابـلــیت‌های نظارت ، هـــدایت  آتش  توپخانه ،

نظارت دریایی، ارزیابی خسارات وارده درجنگ و البته قابلیت رزمی نیز دارد.    

  پهپادهرمس   450یکی از مهمترین عملیات‌های هرمس، جنگ  33  روزه بود. دراین جنگ،صهیونیست‌ها

به طور میانگین   روزانه  20 هواپیمای بدون سرنشین هرمس، خاک لبنان و مــواضــع حـزب‌ الله را  رصـد

می‌کردند.  

پـیــشیــنه زمان عمــلــیاتی هرمس  450 ، 20 ساعت  ، ارتفاع عملیاتی 5.5  کیلومتر  و سرعت پــیشــینـه 

آن نیز  95کیلومتر است  ، این برد در هرمـس  900  که اولـیـن  پـــروازش را در 9  دســامبر ســال2009 

  انجام داده ،   افزایش یافتــه است.   اگرچه هنوزمشخص  نیست  که  کدام  مـــدل  از این پـــهـــپــــاد تـوسط

 پدافـند نــیروی هــوافـــضای ســپــاه پاســـداران سرنگون شده است،اما قطعا ماموریت این پهپاد رزمی نبوده

 و قصد انجام ماموریت جاسوسی داشته   است.

       "آشیانه  پهپادهای هرمس در پایگاه  پالماخیم (Palmachim)" پهپادهای هرمس به سامانه ناوبری

 ماهواره‌ای (جی‌پی‌اس) مجهزهستند.

این سامـــانه می‌توانــــد تــــصــــاویر ماهواره‌ای که پهپاد می‌فرستدرادر اختیار ناظر بیـرونی دور از مـحــدوده

پــــروازقراردهـــــد. معـــــمـــــولااگر پهپادهای متخاصم قابلیت کشف وشناسایی داشته باشند،توسط رادارهای

 سامانه‌های موشــــکـــی پــــدافــــنــــدی، رهگیری و سپس با موشک این سامانه‌ ها هــدف قـــرار گــرفـته و

مـــنــــهــــدم می شوند  اما اگــــر ســــامـــانه‌های پدافندی نتوانند پهپاد را شناسایی کنند ، بـــلافاصـله بایـــد با

جنــــگــــنده این پهـــــــپادرارهگیری و با  موشک‌های هوا به هوا منهدم کرد، کــاری که رژیم صهیونیستی در

مـورد پهپاد ایوب پس از ناکامی  سامانه‌های راداری و موشکی درانهدام پهـپادایرانی‌الاصل، انجام داد.

     حــــالا بــــا وجود همه توانایی‌ها وسامانه‌های قدرتمندی راداری، جاسوسی، تصویربرداری و . . . پـهـــپـاد  

اسرائیل ، ســـپـــــاه تــــوانســــــته نه باجنگنده و پهپادهای رزمی خود ،بلکه باسامانه‌های راداری موشکی‌ اش

ایـــن پــــهـــپاد را شناســـــــایی و منهدم کند و این یعنی اصلا نیازی به پروازجنگنده برای هدف قــرار دادن این

پهپـــــاد نبوده و این پهپاد، "شکار راحتی" برای سپاه پاسدارانو سامانه‌های موشـکی‌اش بوده است. 

               حزب الله لبنان سال گذشته یک فروند پهپاد به نام ایوب که طبق اعلام فرماندهان ، ایرانی بوده را به

داخــــــــــــل ســــــــــرزمین‌ های اشغالی فرستاد و این پهپاد ایرانی پس از ساعت‌ ها پـــرواز بر فراز  تاسـیسات

مهــــــــــــم نظامی وســــــــــیاسی صهیونیست‌ ها و تهــیــه عکس و فیلم ، خودنمــــــایی کردتا صهیونیست‌ ها از

توان بـــــــــــالای حـــــــــــــزب الله باخبرشو ند اما صهیونیست‌ ها برای انهدام این پهپادمجبو ر شدند چند جنگنده

را ســــــــــــــــــراغ پهپاد دست چندم ایـــرانی بفرستند ، چیزی که حالا ایران با هدف‌قرار دادن "هرمس پیشرفته

 آن هــــــــــــــم باموشک"، توان بالای سامانه‌های موشکی ایران و البته توان رادارگریزی پهــپـادهـای ایــرانی

و ضعـف ســـامانه های  موشــکی و  پدافندی صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نمایان کرد.  

ســــــرداررمــضان شریف ، سخـــنگوی سپاه پاســــــــــــداران انقلاب اسلامی  روز گذشته درباره این پهــپادگفته

بود :  برخی قــــــطـــعـــــــــــــــات پـــــــهپاد ساقط شده رژیم‌ صهیونیستی سالم است وکارشناسان درحــال بررسی

 آن   هستند.  

         حالا ایران "رویای صهیونیست‌ها" را با سامانه موشکی هدف قرار داده و این رویا را به کابوس تبدیل و  

اعـــــــــــــــلام کرده که در مقــــــــــابل این تهدید، "مقابله به مثل" خواهد کرد،مقابله به مثلی که شاید بارونمایی 

از یـــــــــــــک "هِرمـــــــس ایرانی" و اعزام آن به ماموریت شناسایی و رزمی در سرزمین‌های اشغالی، رویای

اسرائیل را   بیـش از پیش به کابوس تبدیل کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۴۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»