مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

مقداد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۶:۰۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقدادمقداد

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۱۰
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۰۷
منصور محمد زاده «ممل زاده»

 مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان (۱)

بسم‌­الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی­‌القاسم المصطفی محمّد.
 ان‌شاءالله بر همه‌ی شما برادران عزیز مبارک باشد؛ هم بر فارغ‌التّحصیلان این دانشگاه، هم بر واردشدگان و سردوشی‌بگیرانی که ان‌شاءالله با طیّ مراحل تحصیلی و تمرینی به رتبه‌ی پاسداری خواهند رسید.
 ماه شعبان است، ماه بارش رحمت الهی است. اگر انسان فقرات مناجات شعبانیّه و ادعیّه‌ی ماه شعبان در شب نیمه و دیگر دعاها و اعمال را نگاه کند، احساس میکند که ماه شعبان یک ظرف زمانی بسیار ارزشمندی است برای بهره‌گیری از رحمت پروردگار. شما جوانهای عزیز، با دلهای پاک، با روحهای آماده، میتوانید خیلی بهره بگیرید و امیدوارم که ان‌شاءالله از برکات این ماه و از رحمت الهی در این ماه بهره بگیرید.
 یکی از برجسته‌ترین خصوصیّات ماه شعبان مسئله‌ی ولادت باسعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) است. برجستگی این روز و شب با این ولادت بزرگ بسیار بیشتر و مضاعف شده است. البتّه شب نیمه‌ی شعبان شب مبارکی است، شب دعا است، شب مناجات است، گفته شده است که از موارد لیلةالقدر است، لکن با این ولادت همه‌ی اینها مضاعف میشود. یک توجّهی به وجود مقدّس بقیّةالله (ارواحنا فداه) بکنیم با چند نکته­‌ی کوتاه در مورد آن بزرگوار. البتّه در درجه‌ی اوّل، باید تبریک عرض بکنیم به همه‌ی شما این میلاد را‌، این ایّام را، این شیرینی ولادت باسعادت آن بزرگوار را. ماه شعبان، از اوّل تا آخر، ماه الطاف الهی و شیرینی‌ها و چشم­‌روشنی‌ها است. البتّه امسال متأسّفانه با این حادثه­‌ای که در معدن پیش آمد،(۲) ما داغدار شدیم، و قبل از آن­‌هم حادثه‌ی مربوط به مرزبانان ما در جنوب کشور(۳) دلها را افسرده کرد و داغدار کرد، ولیکن ماه، ماه شادی و دلباختگی دلباختگان اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) است.
 در مورد امام زمان (عجّل‌الله‌له‌الفرج و سلام‌الله‌علیه) نکته‌ی اوّل این [است] که این بزرگوار داعی‌الله است. نگاه به آن بزرگوار وسیله‌ای است برای عرض ارادت و عبودیّت به درگاه حضرت حقّ متعال. اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا داعیَ ‌اللهِ وَ رَبّانیَّ آیاتِه؛(۴) همه‌چیز، همه‌ی انبیا، همه‌ی اولیا، همه‌ی مقدّسات، همه‌ی ارواح طیّبه که نورافشانی میکنند بر زندگی ما، بر عالم ما، بر همه‌ی عالم وجود، آیات حقّند، جلوه‌های حضرت پروردگارند؛ این نکته‌ای است که باید توجّه داشت. به امام زمان توجّه میکنیم، توسّل میکنیم، در مقابل آن بزرگوار عرض خاکساری میکنیم، برای اینکه این خاکساری به ذات احدیّت برسد و پیش خدای متعال اظهار عبودیّت کرده باشیم.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۵۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

مقداد

مقداد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۶:۱۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.  
 خوشامد عرض میکنم به همه‌ی برادران و خواهران عزیز. واقعاً جامعه‌ی معلّم یک جامعه‌ی عزیز و محبوب برای هرکسی است که ارزش تعلیم و تربیت را بداند.
 ماه شعبان است، ماه توسّل و دعا و توجّه است؛ مقدّمه‌ی ماه مبارک رمضان است؛ ماهی است که در دعاهای مأثورِ این ماه، راه‌های سعادت برای ما روشن شده است. اِلَهی هَب لی قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ وَ لِساناً یُرفَعُ اِلَیکَ صِدقُهُ وَ نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّه ... اِلَهی هَب لی کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلَیک.(۲) این آرزوهای والای اولیای خدا است که در قالب الفاظ به ما یاد داده‌اند تا ذهن ما را هدایت کنند به آنچه باید خواست، به راهی که باید پیمود، به نوع ارتباطی که با خدا باید داشت. عزیزان من، جوانان من، معلّمین عزیز! این فرصت را قدر بدانید، از ماه شعبان استفاده کنید. نیمه‌ی شعبان، میلاد مبارک حضرت بقیّة‌الله (ارواحنا ‌فداه) است. شب و روز واقعاً مبارکی است به برکت این میلاد مقدّس. علاوه‌ی بر این، خود شب نیمه‌ی [شعبان]، یک شب بسیار باعظمت است؛ بعضی گفته‌اند شب قدر است. یادتان نگه دارید شب نیمه‌ی ماه شعبان را و با دعا، با توسّل، با ذکر، با یاد خدا طراوت ببخشید به جان خودتان؛ خواسته‌هایتان را با خدای متعال در میان بگذارید، با خدا حرف بزنید.
 به ‌مناسبت روز معلّم، یاد شهید عزیز بزرگوارمان مرحوم آیت‌الله مطهّری (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) را گرامی میداریم؛ حقیقتاً معلّم بود. هم در زبان، هم در عمل، هم در سبک زندگی و شیوه‌ی سلوکِ با زمان و اهل زمان، به ‌معنای واقعی کلمه یک آموزگار و یک معلّم بود؛ او را از دست دادیم. دشمنان بشر، دشمنان کشور، دشمنان اسلام او را از ما گرفتند، لکن بحمدالله آثار او باقی است. من جدّاً توصیه میکنم -آقای وزیر هم اشاره کردند، کاملاً درست است- از نظرات آن بزرگوار، چه در زمینه‌ی مسائل آموزش‌و‌پرورش و چه در زمینه‌های دیگر، هر‌چه میتوانید استفاده کنید، بهره‌مند بشوید؛ کتابهای ایشان ذهن را هدایت میکند، پرورش میدهد، پُربار میکند از معارف صحیح و متین اسلامی.
 بنده درباره‌ی سه موضوع، هرکدام یک چند کلمه‌ای عرض دارم با شما: یکی درباره‌ی معلّم، یکی درباره‌ی آموزش‌وپرورش، یک جمله‌ی کوتاه هم درباره‌ی انتخابات که مسئله‌ی روز ما است که ان‌شاءالله عرض خواهم کرد.
 در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همه‌ی جامعه‌ی تحصیل‌کرده‌ی‌ کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی‌ مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیل‌کرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک‌ چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همه‌چیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این ‌را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چه‌کسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چه‌کسی نقد(۳) میکند؟ چه‌کسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانه‌های واقعی ارزش معلّم است.
 چرا این را میگوییم؟ این برای این است که اوّلاً خود جامعه‌ی معلّم، ارج و قرب و قدر این جایگاه را، این شغل را بداند؛ خیلی مهم است. این حرف بسیار خوبی بود که آقای وزیر گفتند، من حقیقتاً از این حرف لذّت بردم که معلّمی، صرفاً فقط کارمندی یک اداره نیست، [بلکه]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۶:۰۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»

اصحاب بنفش پاسخ دهند که این مبلغ هنگفت بر چه اساسی و از کدام منابع بابک‌خان بوده است؟ آیا این همان پولی نیست که هر از گاهی وزیر نفت دولت یازدهم از خوردن و بردن آن سخن می‌گوید و آقای جهانگیری صفت و نشانی آن را می‌دهد؟! ظاهراً با هنر رسانه‌های این جماعت، چوب بابک زنجانی را دیگران می‌خوردند و پیازش را این جماعت به رنگ بنفش!

گروه سیاسی - رجانیوز: روز گذشته و در مناظره اول میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی مدعی شد که اصلا بابک زنجانی را نمی‌شناسد و عکسی که از او در حال تقدیر از این مفسد اقتصادی منتشر شده، بدون شناخت و صرفا در تقدیر از یک کارآفرین! نمونه بوده است.

به گزارش رجانیوز، با این حال بررسی اسنادی که در این زمینه وجود دارد، بیانگر موضوع دیگری است؛ موضوعی که نشان می‌دهد بر طبق اعترافات زنجانی او میلیاردها تومان به ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 کمک کرده است.

ماجرا از کجا شروع شد؟

چند وقت پیش بود که حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

شنیده‌ها حکایت از کمک مالی 5/000/000/000 تومانی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش در انتخابات یازدهم می‌کند که در مقایسه با کمک 10 یا 15 میلیون تومانی رحیمی به برخی نمایندگان مجلس هشتم، هیچ است، هیچ!

ما بابت محاکمه رحیمی از دستگاه قضایی تشکر می‌کنیم و برای دیگر متهمان مالی مثل مهدی هاشمی و یا دیگر کمک‌بگیران انتخاباتی، همین قاطعیت و صدور احکام متناسب را انتظار داریم. رحیمی در سال 87 و به هنگام انتخابات مجلس هشتم، پیشنهاد این کمک 15 میلیون تومانی را به بنده هم داد که نپذیرفتم.

در سال 91 هم وقتی در مصاحبه‌ای این موضوع را افشا کردم، از من شکایت کرد که در نهایت در دادگاه تبرئه شدم.

اکنون با اینکه 70 درصد از نمایندگان مجلس هشتم تغییر کرده‌اند، برخی برگه‌ای دستشان گرفته‌اند که بله! باید معلوم شود کدام یک از نمایندگان این کمک مالی را برای انتخابات گرفته‌اند! به نظرم خوب است این مشخص و بررسی شود که آیا این نمایندگان مطلع بوده‌اند که این مبالغ از کجاست یا نه، اما قبل از آن بهتر است تکلیف دریافت کمک 5/000/000/000 میلیاردی ستاد انتخاباتی بنفش از بابک زنجانی مشخص شود.

اصحاب بنفش پاسخ دهند که این مبلغ هنگفت بر چه اساسی و از کدام منابع بابک‌خان بوده است؟ آیا این همان پولی نیست که هر از گاهی وزیر نفت دولت یازدهم از خوردن و بردن آن سخن می‌گوید و آقای جهانگیری صفت و نشانی آن را می‌دهد؟! ظاهراً با هنر رسانه‌های این جماعت، چوب بابک زنجانی را دیگران می‌خوردند و پیازش را این جماعت به رنگ بنفش!

راستی درخت گردوان به این بزرگی، درخت خربزه الله‌اکبر! اگر حکم رحیمی آن بود که صادر شد، حکم دریافت کمک 5 میلیاردی از بابک زنجانی چقدر است؟

آیا حالا که (ح - ف) برای ادای توضیحات احضار شده، آقایان مسئول عصیانی که تاکنون 47 ناسزا نثار منتقدان کرده‌اند، خودشان را کنترل می‌کنند یا باز هم در یکی از سخنرانی‌های بعدی، ناسزایی نصیب منتقدان می‌کنند؟ آیا باز هم با فضاسازی به وسیله شوهر خواهرهایی که در هیأت‌های مختلف کاشته‌اند، برای منتقدین احکام شدید و غلیظ ساختگی صادر می‌کنند تا با فضاسازی رسانه‌ای به قول خودشان، زبان منتقدان را کوتاه کنند؟

رئیس قوه قضاییه هم تایید کرد

چند وقت بعد و به دنبال سخنان تند حسن روحانی علیه دستگاه قضایی، آیت‌الله آملی لاریجانی به این مساله واکنش نشان داد و در سخنانی گفت: آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما هیچ چیز مخفی نداریم اما طوری القا می شود که گویی قوه قضائیه پرده پوشی می کند.

وی افزود: البته حرمت برخی ها را حفظ کردیم چراکه آقای بابک زنجانی خیلی مطالب گفته است که ما برای آبروی عده ای تحفظ کرده ایم چون تهمت هایی هم زده شده است.

آملی لاریجانی گفت: بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس جمهور کمک کرده است؛ ما سخنان او را عین واقع نمی دانیم و ایشان حرف زیاد می زند و ادعا زیاد می کند والا اگر می خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانیکه مرتبط بودند احضار می کردیم.

وی افزود: نمی خواستیم حاشیه های فوق متن را باز کنیم و اولین کار بازگرداندن پول مردم بود؛ حالا می فرمایید پشت پرده ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانیکه ایشان در همین رابطه گفته است احضار می کنیم و اگر لازم شد بازداشت می کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۰۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»

مقداد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۶
منصور محمد زاده «ممل زاده»