مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

من به دعای حضرت مهدی (ع) متولد شده‎ام

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ق.ظ

 

مقداد

شیخ طوسی و دیگران روایت کرده‎اند که:

علی بن بابویه (ره) که پدر شیخ صدوق (ره) و از علماء بود، عریضه ای خدمت حضرت ولی عصر (عج) نوشت و در آن از حضرت خواهش کرده بود که دعا کنند خداوند فرزندی به ایشان عطا نماید.
و این عریضه را توسط حسین بن روح (ره) ـ نائب خاص حضرت ـ خدمت آن وجود مقدس فرستاد.
جواب آن را حضرت اینگونه مرقوم فرمودند: «برای تو دعا کردیم و خداوند به زودی دو فرزند نیکو کرامت فرماید».
خداوند دو فرزند به نامهای «محمّد و حسین» به ایشان عنایت کرد که«محمّد» معروف به شیخ صدوق و صاحب کتابهای بسیاری از جمله «من لا یحضره الفقیه» است.

و «حسین» نیز بسیاری از فضلاء و محدثین از نسل ایشان بوجود آمده‎اند ، و شیخ صدوق پیوسته افتخار می کرد که من به دعای حضرت مهدی (ع) متولد شده‎ام.

  منبع:عنایات حضرت مهدی (ع) به علماء و طلاب ، ص263 ، محمد رضا باقی اصفهانی

منبع مطالب پوستر دکتر محمود احمدی نژاد(مردمی نژاد): 

http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13910629001239

سیاسی - دولت
شماره : 13910629001239

91/06/29 - 17:03

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۳
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۲)

۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۴ امیر کرباس فروشان
سلام علیکم
خسته نباشید و خدا قوت و عبادات قبول
حضرت آیة الله مشکینی و حضرت آیت الله بهجت رحمة الله علیهما قبل از تاریخ ثبت شده فوت شده اند
مطلب فوق دارای سندی موثق نیست .
انشاءالله ولی شناسان پیگیری کنند .
با تشکر
پاسخ:
خداقوت دلاور .
در مورد کامنتی که جنابعالی برایم گذاشتید منظورتان را درست متوجه نشدم. ولی به عرض استاد بنده می رسانم تاریخهایی که قید شده اند اگر دقت بفرمائید تاریخ مخابره خبر از خبر گزاری می باشد . مثلا:91/1/26خبرگزاری فارس. یعنی خبر گذاری فارس در این روز خبر را اعلام نموده است.به ذکر جنابعالی می رسانم با پیگیری های فراوان ویقین از اینکه جملات از این مراجع عزیز است پوستر آماده شده است.ممنون از دقت شما! 
۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۰ امیر کرباس فروشان

علیکم السلام و رحمة الله
قوت بیشتر را از خدا برای شما خواستاریم
خبر مال سال 91 است درحالی که آیةالله مشکینی سال 1386 و آیةالله بهجت در سال 1388 فوت شده اند. چگونه انسان متوفا می تواند چنین سخنانی بگوید . قبول است ؟
بعد هم در خبرگزاری فارس چنین چیزی من ندیدم .
و بعد هم خبرگزاری با (ز) است نه با (ذ) . این هم می تواند مزید بر علت عدم صحت خبر باشد .
پاسخ:
علیک السلام ورحمت الله وبرکاته

من نمی دانم چه غرضی دارید ولی به اطلاع جنابعالی می رسانم که اولا دوست عزیزیک بار به عرض جنابعای رساندم که تاریخ هایی که قید شده اند اگر دقت بفرمائید تاریخ مخابره خبر از خبر گزاری  فارس می باشد . مثلا:91/06/29خبرگزاری فارس. یعنی خبر گزاری فارس در این روز خبر را اعلام نموده است.

ولی باز شما قبول نکردید.. به اطلاع جنابعالی می رسانم که فرافکنی نکنید چیزی را بر زبان جاری کنید و آن را به رشته ی تحریر بیاورید که یقین داشته باشید . ...........فرمودید: در خبرگزاری فارس چنین چیزی من ندیدم.   آدرس را در ادامه مطلب  همان پست که فرمودید برایتان نوشتم

سیاسی - دولت
شماره : 13910629001239

91/06/29 - 17:03

(عدو شود سبب خیر گر خدا بخواهد )از راهنمایی خوبتان ممنونم زیرا باعث شدید آدرس مطالب را زیرش بنویسم تا خدای نا کرده شخصی فرافکنی ننماید.

اما دوست عزیز در مورد کلمه ی خبرگزاری (خبرگذاری )که شما فرمودید .

پاسخ مقداد: ما در کامنت هایی که برایمان ارسال می شود پاسخ را در حد طرف مقابل می دهیم. مثلا اگر دیدیم طرف یک غلط املایی در متنش بود ماهم در جواب او یک غلط املایی در متن پاسخی که به او می دهیم قرار می دهیم .اولین کامنتی که جنابعالی در مورخه  ۲۰ تیر ۹۴، ۰۰:۳۸:۱۲برای بنده گذاشتید(وبلاگ عالی ای هست پون ............ .). مقداد:از دوستان عزیز معذرت می خواهم منظور این دوست عزیزاین بوده است:وبلاگ عالی است چون...............

از شما سوال دارم :از نظر شما چه اشکالی دارد که یک نفر در سازمان بین الملل  اسم امام زمان(عج) را برزبان بیاورد؟

سخنان گهربار نبی مکرم اسلام ص وائمه اطهار ع مربوط به چه سالی می باشندکه در خبر گزاریها باز نشر می شوند و چرا؟

لطفا پاسخ بدهید؟




 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی