مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

           پایان ۲۹ سال انتظار مادر شهید/ روزی استثنایی و تکان دهنده در شهر سردشت دزفول رقم خورد  

 

دزفول امروز: صبح روز  جمعه  21 , شهریور , 1393، مردم شهید پرور و غیور شهر سردشت دزفول با استقبال گسترده از خانواده و مادر شهید «عبدالکریم لرکی» که بعد از 29 سال چشم انتظاری به زیارت فرزند شهیدشان که بعنوان شهید گمنام در این شهر به خاک سپرده شده بود، آمدند.

 به گزارش سرویس دفاع مقدس دزفول امروز: امروز روزی متفاوت برای اهالی شهر سردشت دزفول بود، مردم غیور و شهید پروری که از ساعات اولیه صبح منتظر آمدن مادر شهیدی بودند که فرزندش به عنوان شهید گمنام در این شهر به خاک سپرده شده و طی چند روز گذشته با اعلام نتایج آزمایش “دی ان ای” هویت شهید معلوم شده بود، آمدند.

گاهی فقط شنیدن کلمه “مادر” کافی است تا بهانه ای برای جاری شدن اشک باشد، قصه “مادر شهید” دردناکتر است، مادری که فرزند خود را به خون دل پرورش داده اکنون او را در راه خدا و با رضایت تقدیم کرده است، اما “مادر شهید گمنام” دل هر انسانی را می لرزاند. مادرانی که سالها منتظرند تا شاید نشانه ای از فرزندشان برای آنها بیاورند. تا درد دل های دهها ساله را با او نجوا کند.

نمی دانم چگونه حال مادر شهید عبدالکریم لرکی که پس از ۲۹ سال به دیدن مزار فرزندش آمده است را چگونه با کلمات توصیف کنم، اما همین را بگویم که این مادر شهید، با نزدیک شدن به مزار فرزندش توان ایستادن بر روی پاهایش را نداشت، این مادر که ۲۹ سال چشم انتظار آمدن فرزندش بود، اکنون مزار فرزند شهیدش را در آغوش کشید.

صحنه عجیب و تکان دهنده ای بود، اشکها تنها چیزی بود که خالصانه بر گونه ها جاری و شیون ها آهنگ تسلایی بر داغ ۲۹ ساله این مادر شهید بود.

این مادر شهید که فرزند دیگری نیز تقدیم اسلام کرده، هنگام مشاهده مزار مطهر فرزندش که به عنوان شهید گمنام در بوستان شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است، در حالی که اشک می ریخت از استقبال پرشور اهالی و ادای احترام مردم شهر سردشت دزفول نسبت به شهدا تشکر کرد.

به گفته مدیر مرکز فرهنگی دفاع قدس دزفول، هویت شهیدعبدالکریم لرکی’ با انجام آزمایش DNA اخیرا مشخص شد.

‘محمدرضا صفارپور’ افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام متولد سال ۱۳۴۱ که در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نایل گردید،پس از سال ها در منطقه فاو توسط گروه تفحص شناسایی و به دلیل فقدان مدارک شناسایی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در شهر سردشت دزفول به خاک سپرده شد.

عبدالکریم لرکی که معلم بود، در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از دین و میهن راهی جبهه شد و در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

این شهید والامقام از شهدای شهر هفتکل است که در عملیات والفجر هشت جاوید الاثر شد.

پیکر این شهید در کنار یک شهید گمنام دیگر در پارک شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است.

خانواده این شهید معظم موافقت کرد پیکر مطهر شهید عبدالکریم لرکی در محل بوستان شهدای گمنام شهر سردشت دزفول به عنوان امانت نزد مردم منطقه باقی بماند.

IMG 0211 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

منبع: پایگاه خبری  تحلیلی  پایتخت مقاومت ایران ،دزفول امروز- پایان ۲۹ سال انتظار مادر شهید/ روزی استثنایی و تکان دهنده در شهر سردشت دزفول رقم خورد.

پایان ۲۹ سال انتظار مادر شهید

IMG 0212 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

IMG 0258 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

IMG 0200 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

IMG 0165 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

DSC 0143 گزارش تصویری  لحظات تکان دهنده از پایان انتظار 29 ساله مادر شهید گمنام

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۲
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی