مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

وحشت اسرائیل از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

دبکا فایل:

پهپاد «یاسر» ایران با بهره‌گیری از سامانه «اسکن ایگل» موشک‌های پاتریوت را دور می‌زند

خبرگزاری فارس: پهپاد «یاسر» ایران با بهره‌گیری از سامانه «اسکن ایگل» موشک‌های پاتریوت را دور می‌زند

وبگاه صهیونیستی نوشت: پهپاد «یاسر» ساخت ایران با قدرت مانور استثنایی نتیجه مهندسی معکوس از سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «دبکا فایل» در رابطه با پرواز 17 جولای پهپاد «یاسر» در شمال سرزمین‌های اشغالی نوشت: این پهپاد ساخت ایران توسط نیروهای حزب الله از پایگاه خود در کوه قلمون در 60 کیلومتری مرکز بلندی‌های جولان به پرواز درآوردند. پهپاد یاسر قادر به پرواز در ارتفاع 5000 پایی ، شعاع علمیاتی 200 کیلومتری و ماندگاری پروازی 8 ساعته است.

 

دبکا فابل در ادامه با اشاره به این که هنوز مشخص نیست تیم ایران یا حزب الله پهپاد یاسر را به پرواز درآورده است، نوشت: این پهپاد با قدرت مانور استثنایی برخلاف دیگر پهپاد‌ها است و گفته می‌شود ایران با مهندسی معکوس بر سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» که در 17 دسامبر 2012 آن‌را سالم بر زمین نشاند موجب موفقیت پهپاد یاسر در انجام مانورهای فوق‌العاده شده است.

 

دبکا فایل در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی خود مدعی شد که ارتقا اساسی در این پهپاد از سوی متخصصان حوزه سایبری چین صورت گرفته است و اینک نیروهای هوایی اسرائیل و دیگر ارتش‌های غربی چون نیروی هوایی آمریکا مشتاقانه در تلاش برای یافتن این مسئله هستند که ایرانی‌ها چند فروند از پهپاد اسکن ایگل آمریکا را نمونه برداری کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، اینک نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا شاهد عملیات پهپادهای ایرانی و پنهان کاری آن‌ها و مخفی ماندن در برابر جت‌ها و بالگرد‌های اسرائیل و موشک‌های هوا به هوا و موشک‌های سطح به هوای «پتریوت» هستند.

 

دبکا فایل در خاتمه ضمن اشاره به این‌که ایران در اکتبر 2013 یک فروند پهپاد ساخت خود را که در آن سامانه هوشمند الکترونیکی آمریکا بکار رفته بود، به سرلشگر «ویکتور بوندارف» فرمانده نیروی هوایی روسیه هدیه داد، نوشت: دو شلیک موشکی علیه این پهپاد به شکست انجامید و  آن دو موشک از مسیر منحرف شده و به هم اصابت کردن . این امر به احتمال زیاد به خاطر بهره‌بری ایران از قابلیت‌های سامانه الکترونیک پهپادهای آمریکا بوده که اینک پهپادهای ایران و حزب‌الله از آن برخوردارند.

 

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی