مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

اسامی برندگان مسابقه کتاب خوانی خاطرات شهدا

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۲ ب.ظ

مقداد

 فرمانده حوزه مقاومت بسیج بلال حبشی ستوان دوم پاسدارحسن بیانی :

ضمن سلام واحترام به شهدای سرافراز مان خصوصا شهدای جدید که با نام زیبای مدافعین حرم ( شهیدامیر علی هویدی ، شهید سید مجتبی ابوالقاسمی، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی) مزین شده اند .
ستوان دوم پاسدار حسن بیانی در موردمسابقه کتاب خوانی خاطرات شهدا فرمودند، این مسابقه را به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت, رشادت ها و اخلاقیات شهدای گرانقدر مان در سطح کشور برگزار نمودیم  . وی در موردتعداد شرکت کنند گان در  مسابقه  فرمودند : در این مسابقه 1156نفراز سطح کشورعزیزمان از طریق ارسال  پیامک شرکت کرده اند، که از این تعداد 1145 نفر به سئوالات این مسابقه پاسخ صحیح داده اند و از بین این دوستان  23نفر به قید قرعه ، معرفی می شوند .وی در مورد نحوه دریافت جوایزگفتند که  مسئولین شعبه های مربوط به این مسابقه در حوزه مقاومت بسیج بلال حبشی دزفول جهت چگونگی دریافت جایزه این عزیزان با آنها ارتباط برقرار می نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۳)

سلام

من برنده با شماره 8072***0914 هستم و تماسی با من گرفته نشده اما به جز دو سه نفر بقیه برندگان با اسامی مشخص شده اند پس چرا با من تماس نگرفته اید ضمنا حالا جوایزمون را چطوری پیگیری کنیم.لطفا شماره تماسی اینجا بفرمایید که حداقل خودم پیگیر باشم.با تشکر از زحماتتون.

من برنده با شماره 8072***0914 هستم و تماسی با من گرفته نشده اما به جز دو سه نفر بقیه برندگان با اسامی مشخص شده اند پس چرا با من تماس نگرفته اید ضمنا حالا جوایزمون را چطوری پیگیری کنیم.لطفا شماره تماسی اینجا بفرمایید که حداقل خودم پیگیر باشم.با تشکر از زحماتتون.

سلام

من برنده با شماره 8072***0914 هستم و تماسی با من گرفته نشده اما به جز دو سه نفر بقیه برندگان با اسامی مشخص شده اند پس چرا با من تماس نگرفته اید ضمنا حالا جوایزمون را چطوری پیگیری کنیم.لطفا شماره تماسی اینجا بفرمایید که حداقل خودم پیگیر باشم.با تشکر از زحماتتون.

پاسخ:
با اهدای سلام وعرض ادب. با تمامی برندگان تماس گرفته شده ونام ومشخصات آنها پرسیده شده است. دوستانی که نام انها قید نشده است ، زمانی که با  خط آنها تماس گرفتیم پاسخ ندادند یا دستگاهشون خاموش بود.انشا الله در اسرع وقت دوباره با آنها تماس گرفته می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی