مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

رهبر انصارالله یمن: عربستان احمق به آمریکا تکیه کرده است/تمام گزینه‌ها روی میز است

1412504400435_5430975e41072.jpegرهبر گروه انصارالله یمن در واکنش به حمله علیه کشورش خاطرنشان کرد که این حمله ظالمانه که به رهبری عربستان صورت گرفته است اصلا قابل توجیه نیست و در برابر دیدگان جهانی در زمانی رخ داده که عدالتی وجود ندارد و عربستانی‌ها به طور وحشیانه علیه یمن خصومت خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، عبدالملک حوثی، رهبر گروه انصارالله یمن در سخنرانی اظهار داشت که کشورهای میانه رو همان گروه‌های شری هستند که به نفع آمریکا و اسرائیل حمایت لجستیکی و جاسوسی انجام می‌دهند و نظام عربستان همسایه بد یمن است که احترامی برای ملت بزرگ یمن قائل نیست.

او تصریح کرد: سفیر عربستان از واشنگتن علیه ارتش ما اعلام جنگ کرد و نیروهای عربستانی آمریکا را خدای خود می‌دانند و ابزارهای آن در شکل داعش نمود پیدا می‌کند و آن علیه ملت یمن جنگ راه انداخته و احساس خرسندی می‌کند این وضعیت مزدوران و خیانتکاران است.

رهبر حوثی‌ها افشا کرد که عربستان مال خود را صرف نابودی ملت‌های منطقه امن و باثبات می‌کند و من این سوال را می‌پرسم که چه منافع مشترکی بین عربستان و اسرائیل در این جنگ وجود دارد که اسرائیل این جنگ را تبریک می‌گوید؟

 او تصریح کرد که عربستان همسایه بدی است که از طریق این تجاوز طرح اسرائیل را اجرا کرد و عربستان منطقه را با ایجاد آشوب هدف قرار داده است که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد اما جنگ کنندگان ابزار و عروسک در دست طرح آمریکا و اسرائیل هستند.

عبدالملک حوثی افزود: ما داعش و طرح توطئه‌ای و تجزیه طلبانه و نابودکننده عربستان را شکست دادیم و امروز عاملان جنگ به دنبال تقسیم کشور به ایالت‌های کوچک هستند تا کشور را در دست بگیرند اما شکست می‌خورند. 

رهبر گروه انصارالله تأکید کرد که پروژه جنگ یمن از سوی دشمن بد ما یک طرح هیستریک و احمقانه بود و بعد از این حمله ظالمانه عزم و تصمیم ما برای دفاع از عزت‌مان بیشتر شده و ما برای رویارویی با این دشمن وارد عمل خواهیم شد. نظام احمق عربستان به آمریکا تکیه کرده اما ما به خدا تکیه کرده‌ایم و اعتماد ما به خدا بزرگتر از اعتماد آن‌ها به اسرائیل و آمریکاست.

 وی تشکیل دو جبهه برای رویارویی با این تجاوز را خواستار شد که جبهه اول را داخل و دوم را برای رویارویی با جنگ معرفی کرد و افزود: ما در برابر هر گونه اشغال خاک یمن پیروز خواهیم شد.

 وی افزود: گام اول ما تضمین کننده رویارویی با مجرمان و فتنه‌های داخلی و کمک به اقتصاد کشور است. امیدواریم رسانه‌ها در زمینه جبهه داخلی نیز وارد عمل شوند و در جهت پر کردن خلأ سیاسی و فعالیت سیاسی نیز باید گام‌هایی برداشته شود. 

 رهبر انصارالله خطاب به عربستان گفت: هر چقدر سطح تجاوز شما بالا باشد شما در جایگاه ضعف قرار دارید و هیچ توجیهی برای این جنگ ندارید. ثابت می‌کنیم که یمن گورستان جنگ‌طلبان خواهد بود همان‌طور که در گذشته ثابت کردیم. 

 وی در پایان گفت: به عربستان توصیه می‌کنم دست از این خصومت بردارد و الا تمام گزینه‌ها باز است و مسئله آسان نیست و ارتش شما اگر وارد خاک یمن شود سالم از آن خارج نخواهد شد.کد خبرنگار: 71145

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۸
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی