مقداد

مقداد

پس از بعثت خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله و سلم مقداد جزو نخستین کسانی بود که اسلام آورد و مورخان اسـلامی وی را هفتمین مسلمان برشمردند. وی از بزرگان صـــحابه و مردی فاضل و دانشمند، شریف، شجاع و بزرگوار بود.
از رســـول خــدا صلی الله علیه و آله و سلم نقــل است کـه فرمود: خداوند عزّوجلّ مرا به دوستی چهار نفر دستور فرمود و به من خبر داد که آنان مــرا دوســت دارند. آن چــهـــار تـــن عبــارت انــد از: علــی ، مقــداد، ابــوذر و سلمان .
مقداد از جمله مسلــمانــان مـکی بـود که در اثـــــر ســتــم مشــرکــان مــکـه به دیار حبشه هجرت کرد. سپس به مکـه بازگشـت و راهی مدینه شد و در تمــامی جنـگ‌های پیامـبر اســلام هــمچـون بـــدر، احــد و. . . شــرکت کــرد.پـــس از رحــلت رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سـلـــم، مقــــداد از مـعـدود مسـلمانی بــود که از مسیر حق منحرف نـگشت و در دلــش هیــج شبهـه ای خطور نکرد. در آن فتنه دلش به ســــان پاره آهــن بود.
او به هـنگام خلافــت عــثــمــان و بــیعــــــت مردم با او، به مخالفت برخاست ودردفاع ازولی زمانش علی بن ابی طالب سخـن گفت.
آری مقداد هنوز زنده است. و ما نمی گذاریم ولی زمانـمان تنها بماند.
آری خط ومـــنــش ما همچون مقداد ولایت فقیه است نـه کمــتــرونــــه بــــیـشــتــر ،در صـــف بــسـیـجـیـان امـــام خــامـنـه ای مدظـلــه و در لشــکرامـــام زمــــان « عج».
ما از السـت طایفـه‌ای سینــه خســته‌ایم
ما بچـه‌های مـــادر پــهلــو شکســـتـه‌ایم
امــروز اگــــر ســیـنــه و زنجــیر می‌زنـیم
فردا به عشق فاطمه شمشیــر می‌زنـیم
ما را نـبـی قـبـیـلـه سـلـمـان خطــاب کرد
روی غـرور و غـیـرت مـا هـم حسـاب کـرد
از مـا بـــتــرس، طـایـفـه ای پــر اراده‌ایــم
مـا مـثل کــوه پـشـت عـلـی ایـسـتاده‌ایم
... لـبیـک یـا امـام خـامـنـه ای



بایگانی
آخرین نظرات

پس از پایان دوران فراموش نشدنی دولت مهر « دکتر احمدی نژاد » در میان صدها عقب نشینی این روزها که جز حسرت نمی افزاید ، شاید زمینه سازی ها برای حذف پرداخت یارانه نقدی کم اهمّیت جلوه کند ولی با دقّت به روند مخالفت های سران مدعی اصلاحات و اصول گرایی و تلاش مجلس هشتم برای جلوگیری از اجرای آن در دولت دکتر احمدی نژاد به عمق و ریشه ی اصلی دشمنی ایشان با این کار مردمی خواهیم رسید ، طرح هدفمندی یارانه ها در مجلس هشتم به امید اینکه قاعده دولت در سال 88 به دولت وحدت حزبی «میرحسین موسوی» خواهد رسید متوقف شد و وقتی مردم در 22 خرداد 88 کار را تمام کردند باز هم در مجلس کارشکنی ها تداوم یافت که با دخالت رهبری روش دکتر احمدی نژاد – با تغییراتی - برای هدفمندی دنبال شد.  

ولی مراحل دیگر تحول اقتصادی که اصلاح بانک ها و حذف ربا از آنها و اصلاح ساختار گمرک و بیمه بود نیز در پیچ و خم به ظاهر قانونی گیر کرد و وقتی سال 89 دولت برای اصلاح نظام بانکی گام برداشت ،  اختلاس 3000 میلیاردی که نتیجه ساختار خراب بانکی است بهانه ای شد برای کاهش مدیریت دولت بر بانک ها و در اصل برای جلوگیری از حذف ربا از بانک ها !

ولی مراحل دیگر تحول اقتصادی که اصلاح بانک ها و حذف ربا از آنها و اصلاح ساختار گمرک وبیمه بود نیز در پیچ و خم به ظاهر قانونی گیر کرد و وقتی سال 89 دولت برای اصلاح نظام بانکی گام برداشت ،  اختلاس 3000 میلیاردی که نتیجه ساختار خراب بانکی است بهانه ای شد برای کاهش مدیریت دولت بر بانک ها و در اصل برای جلوگیری از حذف ربا از بانک ها !مبلغ کلانی که تا قبل از آن فقط برخورداران و مرفهان شهری بیشترین بهره را از آن می بردند وویژه خوارانی را فربه می کرد ،  وقتی به میزان مساوی حتّی بین مرفهان جامعه تقسیم شوددیگر مدیرّیت مصرف سامان می گیرد و این سیاست همگام با کنترل تورم و بازار می توانستسطح رفاه قشرهای مستضعف را بالا ببرد ، چنانچه قبل از کودتای اقتصادی احزاب در دو سالآخر دولت دهم سطح رفاه و رضایتمندی دهک های متوسط و پایین به طرز چشمگیری بالا رفتولی منسوبان جناح های سیاسی که جز خسارت و هزینه برای انقلاب و نظام حاصلی نداشته اندبه جو سازی بر علیه این اقدام بی نظیر روی آوردند و « سوء مدیریّت در مرحله ی اول هدفمندی» تکیه کلام ارباب قدرت و ثروت شد تا این مبلغ کلان را به بنگاههای اختصاصی خود تزریق کنند.تبانی سیستم بانکی در گرانی سکه و ارز و فشار اصول گرانمایان بر دکتر احمدی نژاد برای افزایش سود (ربای)بانکی که خود تورم را تثبیت کرد و به دنبال اعلام آقایان « مرحوم عسگراولادی  »   و « نهاوندیان » - از سران اتاق های بازرگانی - برای افزایش نرخ دلار تا 2700 تومان و سپس بازیگری بانک های خصوصی و دولتی برای کم کردن عرضه دلار و سپس گران کردن دلارکه شوک تورمی و گرانی را ثمر داد و جوسازی و نشانی های غلط صداوسیما که برای ناکارآمدنشان دادن پرداخت یارانه ها دنبال شد گویای جنگ اقتصادی زیر پوست نظام بود.چراکه دکتر احمدی نژاد با این اقتصاد عدالت محور و مردمی بساط رانت خواری را جمع می کردو سطح رفاهی اقشار مختلف را بالا برده و حتّی به آنها از تولید - مثل سهام عدالت – سهم می داد و تراز کشور ما  در سطح عالی رفاهی در منطقه قرار می گرفت و حتماً  پس از مدّتی درجهان پر از ناعدالتی الگویی آشکار می شد.

اگر ایرانیان سطح رفاهشان بالا رود رضایتمندی از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بالا رفته ،همبستگی ملِّی و آبادی کشور و اقتدارش در مدیریّت جهانی نیز بالا می رود و این با مأموریت بدخواهان دوست نما مغایرت داشت .

مخالفت اغلب بورسیه شدگان فارغ التحصیل انگلیس و برخی از سیاسیونی که شریک تجاری شرکت های انگلیسی و اروپایی بودند می تواند مقداری پشت پرده این اختلال را نمایان کند .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۴
منصور محمد زاده «ممل زاده»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی